Coraz więcej firm i organizacji zdaje sobie sprawę z wartości i znaczenia dostosowania się do ESG. Pozwala im to poprawić rozpoznawalność, wzmocnić relacje z klientami i interesariuszami oraz stworzyć silną markę.

ESG zapewnia również kilka rozwiązań, które mogą lepiej zmienić świat.
Takie programy są wyjątkowe, mają szeroki zakres i skalę, a także oferują wiele korzyści firmom oraz członkom lokalnych społeczności.
ESG nie jest jednak usłane różami, ponieważ ma swoje wady.

Poniżej podsumowanie plusów i minusów.

ESG Plusy.

👉Wartość dodana: dobrze przemyślana strategia ESG może zapewnić organizacjom ogromną wartość, dodatkowe nagrody i rentowność. Wielu inwestorów ceni dziś spółki realizujące cele ESG i inwestuje w produkty z tym powiązane.

👉Relacje z klientami: Właściwe ramy ESG poprawiają relacje z klientami i promują Twoją firmę w pozytywnym świetle. Obecnie konsumenci poważnie podchodzą do współpracy z firmami wdrażającymi ESG.

👉Przyczynia się do wzrostu: Firmy stosujące solidne podejście do zagadnień ESG ułatwiają wchodzenie na nowe rynki i rozszerzanie swojej działalności.

👉Redukcja kosztów: Firmy, które przechodzą na bardziej zrównoważone metody produkcji, są zwykle bardziej wydajne i obniżają koszty, co pomaga także zmniejszyć ślad węglowy firmy.

👉Większe zaangażowanie pracowników: Firmy wyznające silne wartości ESG przyciągają lepsze talenty i dłużej zatrzymują pracowników. Budzi także poczucie dumy wśród pracowników.

👉Lepsze zarządzanie ryzykiem: biorąc pod uwagę czynniki środowiskowe i społeczne, przedsiębiorstwa mogą wcześnie zidentyfikować potencjalne ryzyko i podjąć działania w celu jego złagodzenia.


Wady ESG.
👉Greenwashing: Konsumenci obawiają się, że niektóre firmy reklamują się jako odpowiedzialne za ESG, ale nie mają nic wspólnego z poprawą stanu środowiska. Są to po prostu chwyty PR mające na celu przyciągnięcie pozytywnej uwagi poprzez „greenwashing”.

👉Reakcja: będzie to miało katastrofalny wpływ na ich zwolenników i relacje z nimi, a nawet może wywołać reakcję przeciwko takim organizacjom.

👉Kosztowne: wdrażanie i utrzymywanie celów i praktyk ESG kosztuje pieniądze, czas i zasoby. Może to mieć wpływ nie tylko na marżę, ale firmy mają również ograniczone zasoby, które mogą przeznaczyć na praktyki ESG.

👉Wyniki finansowe: niektórzy ekonomiści uważają, że filantropia i ESG mogą niekorzystnie wpłynąć na wyniki finansowe firmy, ponieważ firmy powinny przede wszystkim skupiać się na swoich interesach i celach finansowych.

Ocenia się, że w przypadku przedsiębiorstw zalety strategii ESG powinny przeważać nad wadami.
Zapewniać korzyści w postaci długoterminowego wzrostu, silniejszej marki korporacyjnej i wielu innych.

Ponadto firmy stosujące silne praktyki ESG są bardziej odporne w trudnych czasach i borykają się z mniejszą liczbą problemów.

Ale nikt nie ma pewności, że właśnie tak się stanie w przyszłości.

Środowisko i klimat muszą być w pełni chronione. Można to osiągnąć tylko wtedy, gdy otworzymy się na zrównoważone życie.

Zapraszamy do obejrzenia panelu dyskusyjnego, w którym eksperci z różnych branż dzielą się swoimi doświadczeniami i wiedzą na temat zrównoważonej transformacji opakowań.

W filmie poruszamy kluczowe tematy, takie jak:
✅ Recykling opakowań – jak poprawić efektywność procesów i zmniejszyć ilość odpadów.
✅ Ślad węglowy w przemyśle spożywczym – rola opakowań w ograniczaniu emisji.
✅ Zastosowanie eko-opakowań – innowacje, które zmieniają rynek.
✅ Oszczędności i korzyści związane z eko-opakowaniami – jak inwestycje w zrównoważone rozwiązania mogą przynieść długoterminowe zyski.

Gośćmi programu Food & Pack są:
🌍 Patryk Kaczyński, dyrektor zarządzający, SIG Group
🌍 Krzysztof Starzyk, ekspert w zakresie raportowania i zarządzania emisji gazów cieplarnianych
🌍 Lukasz Sosnowski, prezes Fundacja ProKarton

Link do panelu

Zmiany klimatyczne dotykają wszystkich na naszej planecie, dlatego ważne jest, aby znać całą terminologię, która ją otacza.

Branża budowlana głównie zajmuję się węglem operacyjnym, a co z ukrytymi emisjami CO2 związanymi z pozyskiwaniem, produkcją i wykorzystywaniem materiałów - tzw, „ucieleśnionym", wcielonym węglem”?

LinkedIn to największa baza profesjonalistów i z roku na rok zyskuje na popularności, szczególnie wśród ludzi biznesu.